Search:

Type: Posts; User: Micky; Keyword(s):

Page 1 of 20 1 2 3 4

Search: Search took 0.08 seconds.

  1. Replies
    20
    Views
    331

    If you follow the circuit you will notice those...

    If you follow the circuit you will notice those caps are in series, all oriented the same way.
    Sorry Terry for stealing your thunder...
  2. Thread: Hmm...

    by Micky
    Replies
    38
    Views
    337

    Now you've done it... Gone and poked the bear

    Now you've done it...
    Gone and poked the bear
  3. Thread: Hmm...

    by Micky
    Replies
    38
    Views
    337

    New body?

    New body?
  4. Replies
    20
    Views
    331

    Yeah there has been a recent revival of that...

    Yeah there has been a recent revival of that thread:
    http://www.marshallforum.com/threads/6550-power-tubes-in-a-dsl40c.79352/
  5. Replies
    15
    Views
    189

    Haha! Looks like me last weekend... My friend...

    Haha!
    Looks like me last weekend...

    My friend buys this used hot tub at a great price.
    Says he needs my help hooking it up (water, drain and electrical)
    So I drive down, a hundred miles or so....
  6. Replies
    15
    Views
    189

    Yeah, I know. That Moral Rectifier will probably...

    Yeah, I know. That Moral Rectifier will probably be a bitch to find...
  7. Replies
    15
    Views
    189

    You need to post the whole thing... ...

    You need to post the whole thing...

    https://i.pinimg.com/originals/e8/30/61/e83061183df49077a169094369360116.jpg
  8. Replies
    15
    Views
    189

    Yeah, you can do it, but there is only so far you...

    Yeah, you can do it, but there is only so far you can go with passive circuits.
    If you look around you can find all sorts of small diagrams on the Internet.
  9. Replies
    15
    Views
    189

    You mean a bass control? ...

    You mean a bass control?

    https://www.seymourduncan.com/tonefiend/wp-content/uploads/GL-Tone-Circuit.jpeg
  10. Thread: I'm stumped...

    by Micky
    Replies
    35
    Views
    541

    Most pots in a Tele are grounded thru the plate...

    Most pots in a Tele are grounded thru the plate where you mount them. Unless of course, you mount them directly to wood or some other non-conducting pickguard or such.

    Try a .022 or even a .015...
  11. Thread: I'm stumped...

    by Micky
    Replies
    35
    Views
    541

    I'd swap them just to see...

    I'd swap them just to see...
  12. Thread: I'm stumped...

    by Micky
    Replies
    35
    Views
    541

    Shoot some macro photos of it if you still have...

    Shoot some macro photos of it if you still have troubles...
  13. Thread: I'm stumped...

    by Micky
    Replies
    35
    Views
    541

    Has it always been like this or did something...

    Has it always been like this or did something change?
    Have you tried it with another amp?
  14. Replies
    25
    Views
    471

    Chambering isn't gonna give a lot of weight...

    Chambering isn't gonna give a lot of weight relief unless it is almost hollow-body style.
    I have a mahogany LP that is 'swiss cheese' relieved and it is still 9.5 pounds.
    You might get 1 pound or...
  15. Replies
    1,030
    Views
    26,631

    I think it was fun. Sure, you had your moments...

    I think it was fun.
    Sure, you had your moments of doubt.
    But this isn't rocket science, and there are a bunch of excellent amp builders here.

    Did it bias up OK and does everything work as...
  16. Replies
    1,030
    Views
    26,631

    So, now that the build is finished, can you say...

    So, now that the build is finished, can you say it was worth it?
    Does the excitement equal the frustration?
    Most importantly, is the stress and aggravation gone?

    See what I mean about doing...
  17. Replies
    1,030
    Views
    26,631

    Holy crap that's awesome!

    Holy crap that's awesome!
  18. Replies
    1,030
    Views
    26,631

    In order to measure the current properly, yes,...

    In order to measure the current properly, yes, insert the 1-ohm resistors to ground.
    The 27 on the tubes is just what the tubes are matched at.
    You will wanna see if you can turn the bias current...
  19. Replies
    1,030
    Views
    26,631

    Awesome!

    Awesome!
  20. Replies
    25
    Views
    471

    I think it definitely makes a guitar brighter. I...

    I think it definitely makes a guitar brighter.
    I really dunno about low notes with hi gain tho...
  21. Replies
    1,030
    Views
    26,631

    Since I retired, I think about the same things....

    Since I retired, I think about the same things.
    It is so hard to realize that I can't do the things I used to do.
    My mind thinks I can, but my body says stop it you fool.

    You have to do the...
  22. Replies
    1,030
    Views
    26,631

    Don't let it get you down, you should actually be...

    Don't let it get you down, you should actually be excited!
    The build process is the best part, it wouldn't be any fun if it wasn't a challenge.

    I have a Dirty Deluxe on the bench, I'm not waiting...
  23. Replies
    1,030
    Views
    26,631

    It leaves all afternoon for playing!

    It leaves all afternoon for playing!
  24. Thread: Esquire wiring

    by Micky
    Replies
    21
    Views
    1,018

    So you still have the Hot Tele neck pickup? I...

    So you still have the Hot Tele neck pickup?
    I can't believe you might be pulling that one...
    But the Quarter Pounder ought to be great in a single pickup guitar!
  25. Replies
    1,030
    Views
    26,631

    Probably. 470,000 ohms vs 470 ohms...

    Probably. 470,000 ohms vs 470 ohms...
Results 1 to 25 of 500
Page 1 of 20 1 2 3 4